Lawak sikit……

Posted: January 27, 2010 in ISU SEMASA

Cerita ini adalah satu jenaka, nama2 yang tersebut hanya sebagai andaian. Jangan terlalu ambil hati.

jgn lupa note kat bawah sekali..

Dalam satu kejadian yg agak susah nak diterima
akal, iaitu sebuah kapal
terbang telah mengalami kerosakan enjin dan sedang
menjunam hendak
terhempas, terdapat 5 org penumpang di dalamnya
tetapi beg parachute kecemasan hanya ada 4.

Berkata laa penumpang pertama, “Aku Hafiz Hashim.
Malaysia perlukan aku.
Kalau aku tadak, mcmmana nanti Malaysia nak menang
All England lagi?”. Lalu dia mengambil beg pertama dan terus
terjun.

Penumpang kedua pulak berkata, “Aku Hillary Clinton, bekas wanita
pertama US. Aku seorang yg paling bercita2 tinggi
dan aku juga senator
New York. Aku juga berpotensi nak jadi seorang
President”. Dia pula mengambil satu beg dan terus terjun.

Penumpang ketiga menyampuk, “Ahh… aku President
US! George W. Bush.
Aku ada tanggungjaw ab yg berat untuk menjaga
sebuah negara yg kuat. Tambahan pula,akulah President yg terpandai dlm
sejarah US. Org Amerika mana yg hendak melihat aku mati?”. Dia terus menyentap
satu beg dan terus terjun.

Penumpang keempat, Osman Bin Ladin berkata kepada
penumpang kelima, seorang budak berumur 10 tahun, “Saya seorang
Muslim dan saya berserah kpd Allah utk menentukan hidup dan mati
saya. Adik ambillah beg parachute yg terakhir tu”.

Budak 10 tahun itu menjawap, “Jgn bimbang. Ada
satu lagi beg parachute utk pakcik. President terpandai dalam
sejarah US tu terambil beg sekolah saya”.

al kisah, seorang pemuda di Afrika sana
sedang kehausan nak mati
akibat tak de air kat padang pasir.
Sedang dia mencari air,
terjumpalah dia dengan jin padang pasir.

Berkatalah jin itu…..
“aku akan tunaikan 3 permintaan kau,
oleh sebab aku lihat kau dah nak KO.
Aku akan tunaikannya pada kehidupan kau yang akan datang…”

pemuda afrika itu pun berkata, “Pertama, aku nak jadi putih.
Kedua, aku nak sentiasa kene air supaya sejuk
dan tak dahaga lagi.
Dan ketiga, aku nak tengok punggung wanita
tanpa mereka sedar… ”

pemuda itu pun mati dengan tenangnya… … ..

Pada kehidupan lain,
pemuda itu telah menjadi… … … … .mangkuk tandas berwarna putih..

*DISINI AKU ADE SEDIKIT MAKLUMAT KEPADE PEMBACA BLOG AKU YANG BERAGAMA ISLAM. CUBA ANDA  JENGOK SEDIKIT KAT BLOG http://beritamuslim.wordpress.com/.JANGAN MARAH KAT AKU MARAH KAT OWNER BLOG TU. HANTARLA KOMEN KE APE KE PANDAI2 LA …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s